zondag, maart 23, 2008

niet zo'n goeie! eckart wintzen overleden

vanochtend dacht ik even rustig op te starten. bakkie koffie en een mislukte pannenkoek als ontbijt. het eerste bericht wat ik lees is over het overlijden van eckart wintzen.
eckart wintzen was 1 van de meest markante ondernemers en investeerders van nederland. iemand die ik graag om raad vroeg. omdat ik wist dat ik eerlijk antwoord kreeg.
zo kan ik zijn opmerking vorig jaar bij hem aan tafel in ' zijn tent' , toen ik de nieuwe plannen mbt lotsov presenteerde, nog goed herinneren; ' cut the crap, neo! een beetje ondernemer heeft geen stichting maar een bv. of een cooperatie voor mijn part.')

kortom: eckart was mijn held. degene die me aanzette tot duurzaam ondernemerschap at it's fullest!
een man met visie, bravado, betrokkenheid en doorzettingsvermogen. een man die af ten toe lekker luidruchtig kon zijn. en de dingen heerlijk eerlijk durfde te benoemen.


© paul teixeira

en ik hem net over de streep had getrokken om (voorlopig) in de raad van kritiek van onze greentech / cleantech incubator zitting te nemen, is hij komen te overlijden.

dag eckart. het gaat je goed. ik zal je schoppen onder mijn kont missen!

en nu een borrel.......

voor wie niet weet wie eckart was en wat hij deed; hier postuum een mooi artikel over hem geschreven geplaatst op de volkskrantsite

en

hier kun je zijn condoleanceregister tekenen

Labels: , , , , , , , , , , , , ,